- Kamera Gövdeleri
- Sensör Boyutu
- Megapiksel Sayısı
- Otomatik odaklama sistemi
- Mercekler
- Prime Lensler
- Yakınlaştırma Lensleri
- Flaşlar
- Kamera Üstündeki Flaşlar
- Harici Flaşlar
- Üçayaklar
- Yolculuk Tripodları
- Stüdyo Tripodları
- Filtreler
- Etkisiz Kesafet Filtreleri
- II. Kamera Gövdeleri
- III. Mercekler
- IV. Flaşlar
- V. Tripodlar
- VI. Filtreler
- VII. Kamera Çantaları
- Temizlik Kitleri
- IX. Yazılım
- Tipik Mevzular
Bu rehber, son olarak premium kamera ekipmanlarını keşfetmenize destek olmak için tasarlanmıştır. Kamera gövdelerinden ve lenslerden flaşlara ve tripodlara kadar her şeyi ele alacağız. Ek olarak ihtiyaçlarınıza ve bütçenize müsait doğru ekipmanı iyi mi seçeceğinize dair ipuçları da vereceğiz.
Kamera Gövdeleri
Kamera gövdesi fotoğrafçılık sisteminizin kalbidir. Görüntüyü yakalamaktan mesuldür, bundan dolayı sizin için doğru olanı kura çekmek önemlidir. Bir kamera gövdesi seçerken sensör boyutu, megapiksel sayısı ve otomatik odaklama sistemi benzer biçimde dikkate katılması ihtiyaç duyulan bir takım unsur vardır.
Sensör Boyutu
Sensör boyutu, kameradaki imaj sensörünün fizyolojik boyutunu anlatım eder. Daha büyük sensörler, daha çok tafsilat ve daha azca gürültü ile daha yüksek kaliteli sahneler üretir. Sadece, daha büyük sensörler bununla beraber daha pahalı ve daha hantal olma eğilimindedir.
Megapiksel Sayısı
Megapiksel sayısı, imaj sensöründeki px sayısını anlatım eder. Daha çok megapiksel, görüntülerinizi daha çok kırpabileceğiniz ve tekrar de yüksek kaliteli bir baskı alabileceğiniz demektir. Sadece, daha çok megapiksel bununla beraber görüntülerinizin daha büyük olacağı ve daha çok depolama kapasitesi kaplayacağı demektir.
Otomatik odaklama sistemi
Otomatik odaklama sistemi, lensi nesnenize odaklamaktan mesuldür. İki ana otomatik odaklama sistemi türü vardır: kontrast anlama ve faz anlama. Kontrast anlama otomatik odaklama daha yavaş sadece daha doğrudur, faz anlama otomatik odaklama ise daha süratli sadece daha azca doğrudur.
Mercekler
Lens, görüntüyü eline geçiren şeydir. Her biri kendine has özelliklere haiz fazlaca muhtelif lensler mevcuttur. Yapmış olduğunuz fotoğrafçılık türüne müsait bir lens seçmeniz gerekecektir.
Prime Lensler
Prime lensler durağan(durgun) odak uzaklığına haizdir, şu demek oluyor ki yakınlaştırma ya da uzaklaştırma yapamazsınız. Sadece, prime lensler daha keskin olma eğilimindedir ve zum lenslere bakılırsa daha iyi imaj kalitesi sunar.
Yakınlaştırma Lensleri
Yakınlaştırma lensleri değişken odak uzaklığına haizdir, şu demek oluyor ki yakınlaştırıp uzaklaştırabilirsiniz. Yakınlaştırma lensleri, durağan(durgun) lenslerden daha fazlaca yönlüdür, sadece daha azca keskin olma eğilimindedirler ve daha düşük imaj kalitesi sunarlar.
Flaşlar
Düşük fer koşullarında fotoğraflarınıza fer eklemek için flaş kullanılabilir. Her biri kendine has özelliklere haiz muhtelif flaşlar mevcuttur. İhtiyaçlarınıza müsait bir flaş seçmeniz icap eder.
Kamera Üstündeki Flaşlar
Kamera üzeri flaşlar kamera gövdesine yerleştirilmiştir. Kullanışlıdır ve kullanması kolaydır, sadece harici flaşlar kadar kuvvetli değildirler.
Harici Flaşlar
Harici flaşlar kameranın flaş yuvasına takılır. Kameradaki flaşlardan daha güçlüdürler ve fer çıkışı üstünde daha çok denetim sunarlar.
Üçayaklar
Bir tripod, kameranızı sabitlemek ve bulanık görüntüleri önlemek için kullanılabilir. Tripodlar bilhassa uzun pozlamalar ve makro fotoğrafçılık için kullanışlıdır.
Yolculuk Tripodları
Yolculuk tripodları hafifçe ve kompakt olduğu için yolculuk için idealdir. Sadece, daha büyük tripodlar kadar durağan(durgun) değildirler.
Stüdyo Tripodları
Stüdyo tripodları ağır ve sağlamdır, bu da onları stüdyo fotoğrafçılığı için ülkü hale getirir. Ek olarak yolculuk tripodlarından daha pahalıdırlar.
Filtreler
Filtreler, kamera lensine giren ışığı değiştirebilmek için kullanılabilir. Her biri kendine has bir amaca haiz muhtelif değişik filtreler mevcuttur. Yapmış olduğunuz fotoğrafçılık türüne müsait bir filtre seçmeniz gerekecektir.
Etkisiz Kesafet Filtreleri
Antet | Tarif |
---|---|
Bu kısımda kameralar, lensler, flaşlar, tripodlar, filtreler, kamera çantaları, temizleme kitleri ve yazılımlar dahil olmak suretiyle son olarak kamera ekipmanları ve aksesuarlarına genel bir bakış sunulmaktadır. | |
II. Kamera Gövdeleri | Bu kısımda Canon, Nikon, Sony, Fujifilm ve öteki üreticilerin son olarak kamera gövdeleri ele alınmaktadır. Sensör boyutu, megapiksel sayısı, otomatik odaklama sistemleri ve video kabiliyetleri benzer biçimde özellikleri ele alacağız. |
III. Mercekler | Bu bölüm Canon, Nikon, Sony, Fujifilm ve öteki üreticilerin son olarak lenslerini kapsar. Odak uzaklığı, diyafram aralığı ve imaj sabitleme benzer biçimde özellikleri ele alacağız. |
IV. Flaşlar | Bu kısımda Canon, Nikon, Sony, Fujifilm ve öteki üreticilerin son olarak flaşları ele alınmaktadır. Kılavuz numarası, geri dönüşüm süresi ve pil ömrü benzer biçimde özellikleri ele alacağız. |
V. Tripodlar | Bu kısımda Manfrotto, Benro, Gitzo ve öteki üreticilerin son olarak tripodları ele alınıyor. Ağırlık, yükseklik ve bacak kilitleri benzer biçimde özellikleri ele alacağız. |
II. Kamera Gövdeleri
Kamera gövdeleri her türlü fotoğrafçılık kurulumunun çekirdeğini oluşturur ve fazlaca muhtelif şekillerde, boyutlarda ve özelliklerde gelirler. Bir kamera gövdesi seçerken ihtiyacınız olan şeyleri ve bütçenizi göz önünde bulundurmanız önemlidir. Göz önünde bulundurmak isteyebileceğiniz faktörlerden bazıları şunlardır:
Sensör boyutu: Bir kamera gövdesinin sensör boyutu, yakalanabilecek fer miktarını belirler ve ek olarak imaj standardını etkisinde bırakır. Daha büyük sensörler daha çok ayrıntıya haiz daha yüksek kaliteli sahneler üretir, sadece bununla beraber daha pahalıdırlar.
Megapiksel: Bir kamera gövdesinin megapiksel sayısı, sensörü gerçekleştiren px sayısını anlatım eder. Daha çok megapiksel, kaliteyi feda etmeden görüntülerinizi daha büyük yazdırabileceğiniz demektir, sadece bununla beraber dosyaların daha büyük olacağı ve daha çok depolama kapasitesi kaplayacağı demektir.
ISO aralığı: Bir kamera gövdesinin ISO aralığı, sensörün ışığa olan duyarlılığını anlatım eder. Daha yüksek bir ISO, kameranın düşük fer koşullarında resim çekebileceği demektir, sadece bununla beraber görüntülerin daha gürültülü olacağı anlamına da gelir.
Otomatik odaklama sistemi: Bir kamera gövdesinin otomatik odaklama sistemi, kameranın bir nesneye ne kadar süratli ve doğru odaklanabileceğini belirler. Birtakım kamera gövdelerinin ötekilerden daha gelişmiş otomatik odaklama sistemleri vardır ve bu, süratli hareket eden nesneleri çeken ya da düşük fer koşullarında odaklanması ihtiyaç duyulan fotoğrafçılar için mühim bir unsur olabilir.
Öteki özellikler: Bir kamera gövdesi seçerken dikkat edilmesi ihtiyaç duyulan öteki özellikler içinde gövdeyle ahenkli lens sayısı, pil ömrü, monitör ve kullanıcı arayüzü yer alır.
İhtiyaçlarınızı ve bütçenizi göz önünde bulundurduğunuzda, seçeneklerinizi daraltmaya başlayabilirsiniz. Piyasada birçok mükemmel kamera gövdesi var, bundan dolayı sizin için muhteşem olanı bulacağınızdan güvenilir olabilirsiniz.
III. Mercekler
Lensler herhangi bir kamera sisteminin vazgeçilmez bir parçasıdır ve görüntülerinizin kalitesi üstünde mühim bir etkiye haiz olabilirler. Her biri kendine has özelliklere haiz birçok değişik lens türü mevcuttur. Bir lens seçerken, yapacağınız fotoğrafçılık çeşidini ve çekim tarzınızın hususi gereksinimlerini göz önünde bulundurmanız önemlidir.
Bir lens seçerken dikkate katılması ihtiyaç duyulan en mühim faktörlerden bazıları şunlardır:
- Diyafram aralığı: Bir merceğin diyafram aralığı, merceğin açılabileceği en çok ve en az diyaframı anlatım eder. En çok diyafram, merceğin oluşturabileceği en büyük açıklıktır ve f-duraklarıyla ölçülür. En az diyafram, merceğin oluşturabileceği en minik açıklıktır ve tekrar f-duraklarıyla ölçülür. Geniş bir diyafram aralığı, fotoğrafçılığınızda size daha çok elastikiyet sağlayarak düşük fer koşullarında çekim yapmanıza ve sığ alan derinliği efektleri oluşturmanıza imkan tanır.
- Odak uzaklığı: Bir merceğin odak uzaklığı, imaj odakta olduğunda mercek ile sensör arasındaki mesafeyi anlatım eder. Odak uzaklığı milimetre cinsinden ölçülür ve çoğu zaman sensörün diyagonal ölçümünün bir kesri olarak anlatılır. Mesela, tam çerçeve sensördeki 50 mm’lik bir merceğin odak uzaklığı 50 mm / 36 mm = 1,4’tür.
- Perspektif: Bir merceğin bakış açısı, merceğin yakaladığı görüş alanıdır. Perspektif, merceğin odak uzaklığı ve sensörün boyutu tarafınca belirlenir. Daha geniş bir bakış açısı sahnenin daha geniş bir alanını yakalarken, daha dar bir bakış açısı sahnenin daha minik bir alanını yakalar.
- Imaj kalitesi: Bir merceğin imaj kalitesi, mercek tasarımı, yapımında kullanılan malzemeler ve üretim dönemi benzer biçimde bir takım unsur tarafınca belirlenir. Yüksek kaliteli bir mercek, doğru renkler ve kontrastla keskin, detaylı sahneler üretir.
Birçok değişik lens türü mevcuttur ve her biri kendine has özelliklere haizdir. En popüler lens türlerinden bazıları şunlardır:
- Prime lensler: Prime lenslerin durağan(durgun) odak uzaklığı vardır, şu demek oluyor ki yakınlaştırılıp uzaklaştırılamazlar. Prime lensler çoğu zaman daha keskindir ve zum lenslerden daha iyi imaj kalitesi üretir, sadece daha pahalıdırlar.
- Yakınlaştırma lensleri: Yakınlaştırma lensleri değişken odak uzaklığına haizdir, şu demek oluyor ki yakınlaştırılabilir ya da uzaklaştırılabilirler. Yakınlaştırma lensleri, durağan(durgun) lenslerden daha fazlaca yönlüdür, sadece çoğu zaman durağan(durgun) lensler kadar keskin değildir ve durağan(durgun) lensler kadar iyi imaj kalitesi üretmezler.
- Geniş açılı lensler: Geniş açılı lensler, sahnenin geniş bir alanını yakalamalarına imkan tanıdığı olan kısa bir odak uzaklığına haizdir. Geniş açılı lensler, görünüm fotoğrafçılığı ve mimari fotoğrafçılık için idealdir.
- Telefoto lensler: Telefoto lensler, uzaktaki nesneleri büyütmelerine imkan tanıdığı olan uzun bir odak uzaklığına haizdir. Telefoto lensler spor fotoğrafçılığı, yaban yaşamı fotoğrafçılığı ve portre fotoğrafçılığı için idealdir.
- Makro lensler: Makro lensler yakın çekim fotoğrafçılığı için tasarlanmıştır. Makro lensler minik nesnelere odaklanmanızı ve trajik yakın çekim görüntüleri oluşturmanızı sağlar.
Bir lens seçerken, yapacağınız fotoğrafçılık çeşidini ve çekim tarzınızın hususi gereksinimlerini göz önünde bulundurmanız önemlidir. Birçok değişik lens türü mevcuttur, bundan dolayı ihtiyacınız olan şeyleri karşılayan bir lens bulacağınızdan güvenilir olabilirsiniz.
IV. Flaşlar
Flaşlar, yeni başlayanlardan profesyonellere kadar her seviyedeki fotoğrafçı için vazgeçilmez bir ekipmandır. Karanlık sahnelere fer eklemek, gölgeleri doldurmak ve yaratıcı efektler yaratmak için kullanılabilirler. Piyasada her biri kendine has özelliklere haiz birçok değişik flaş türü mevcuttur. Bir flaş seçerken dikkate katılması ihtiyaç duyulan en mühim faktörlerden bazıları güç çıkışı, yakınlaştırma aralığı, geri dönüşüm süresi ve mevcut işlevlerin sayısıdır.
Güç çıkışı, flaşın muayyen bir mesafede üretebileceği fer miktarının bir ölçüsü olan rehber sayılarla (GN) ölçülür. GN ne kadar yüksekse, flaş o denli güçlüdür. Yakınlaştırma aralığı, flaşın ışın genişliğini değişik odak uzaklıklarını kapsayacak halde ayarlama kabiliyetini anlatım eder. Geri dönüşüm süresi, flaşın ateşlendikten sonrasında tekrar şarj olması için geçen süredir. Kullanılabilir işlev sayısı, dahili difüzör, kablosuz tetikleyici ya da yüksek süratli senkronizasyon modu benzer biçimde flaşın sunmuş olduğu değişik özellikleri anlatım eder.
Flaş seçerken, yapacağınız resim çeşidini ve sizin için en mühim olan özellikleri göz önünde bulundurmanız önemlidir. Başlangıç seviyesinde bir fotoğrafçıysanız, temel özelliklere haiz sıradan bir flaş ihtiyacınız olan tek şey olabilir. Sadece, daha deneyimli bir fotoğrafçıysanız, daha geniş bir zum aralığına ve daha gelişmiş özelliklere haiz daha kuvvetli bir flaşı düşünebilirsiniz.
V. Tripodlar
Tripodlar, düşük fer koşullarında keskin fotoğraflar çekmek ya da kameranızı uzun pozlamalar için durağan(durgun) tutmanız gerektiğinde eğer olmazsa olmazdır. Piyasada her biri kendine has özelliklere haiz muhtelif tripodlar mevcuttur. Tripod seçerken göz önünde bulundurmanız ihtiyaç duyulan birtakım şeyler içinde ağırlık, yükseklik ve en çok yük kapasitesi bulunur. Ek olarak, orta sütunlu ya da akışkan başlıklı bir tripod isteyip vazgeçtiğinize de karar vermelisiniz.
İşte her seviyedeki fotoğrafçıya müsait en iyi tripodlardan bazıları:
- Manfrotto Befree Seyahat Üçayak: Bu hafifçe ve kompakt tripod yolculuk fotoğrafçıları için mükemmeldir. Yalnız 2 pound’un birazcık üstünde bir ağırlığa haizdir ve en çok yüksekliği 5 fittir. Befree ek olarak dahili süratli çıkarma plakasına ve bir bilyeli kafaya haizdir.
- Pro-Am Tripod 68-İnç Alüminyum Tripod: Bu sağlam tripod, fazlaca fazla yüksekliğe gerekseme duyan fotoğrafçılar için iyi bir seçimdir. 68 inç boyundadır ve en çok 20 pound yük kapasitesine haizdir. Pro-Am Tripod ek olarak çıkarılabilir bir orta sütuna ve akışkan bir başlığa haizdir.
- Benro A45FHD FGP30X Başlıklı Alüminyum Tripod: Bu tripod, akışkan bir kafaya haiz yüksek kaliteli bir tripoda gerekseme duyan fotoğrafçılar için iyi bir seçimdir. A45FHD alüminyumdan yapılmıştır ve yalnız 4 pound’un birazcık üstünde bir ağırlığa haizdir. En çok yüksekliği 6 feet ve en çok yük kapasitesi pound’dur.
Tripodlar her seviyedeki fotoğrafçı için vazgeçilmez bir araçtır. Doğru tripodu seçerek daha keskin fotoğraflar çekebilir ve genel fotoğrafçılık becerilerinizi geliştirebilirsiniz.
VI. Filtreler
Filtreler, her fotoğrafçının enstruman setinin mühim bir parçasıdır ve muhtelif efektler elde etmek için kullanılabilirler. Her biri kendine has bir amaca haiz birçok değişik filtre türü mevcuttur. En popüler filtre türlerinden bazıları şunlardır:
- Etkisiz kesafet filtreleri (ND filtreleri): ND filtreleri, kamera sensörüne ulaşan fer miktarını azaltır; bu, uzun pozlamalarda ya da parlak koşullarda çekim yaparken yararlı olabilir.
- Renk filtreleri: Renk filtreleri, kamera sensörüne ulaşan ışığın rengini değiştirebilmek için kullanılabilir; bu, muayyen efektler yaratmak ya da bir sahnenin renk dengesini düzeltmek için faydalı olabilir.
- Polarize filtreler: Polarize filtreler parlamayı ve yansımaları azaltabilir ve ek olarak bir sahnenin kontrastını çoğaltmak için de kullanılabilir.
- UV filtreleri: UV filtreleri kamera lensini zararı dokunan ultraviyole ışınlarından korur, sadece görüntünün kendisi üstünde hiç bir tesiri yoktur.
Bir filtre seçerken, yapacağınız resim çeşidini ve elde etmek dilediğiniz efektleri göz önünde bulundurmanız önemlidir. Piyasada birçok değişik filtre markası mevcuttur, bundan dolayı araştırmanızı yapmanız ve yüksek kaliteli malzemelerden yapılma bir filtre seçmeniz de önemlidir.
Filtreler fotoğrafçılığınızı geliştirmenin mükemmel bir yolu olabilir ve muhtelif efektler elde etmek için kullanılabilir. Mevcut değişik filtre türlerini ve bunların iyi mi kullanılacağını anlayarak fotoğrafçılığınızı bir üst seviyeye taşıyabilirsiniz.
VII. Kamera Çantaları
Kamera çantaları, her fotoğrafçı için vazgeçilmez bir ekipmandır ve kameranızı ve lenslerinizi taşımanın güvenilir ve emniyetli bir yolunu sunar. Piyasada fazlaca muhtelif kamera çantaları mevcuttur ve her biri kendine has özelliklere haizdir. Bir kamera çantası seçerken, ekipmanınızın boyutunu ve ağırlığını ve ek olarak yapacağınız fotoğrafçılık çeşidini göz önünde bulundurmak önemlidir.
Günlük kullanım için askılı çanta ya da sırt çantası iyi bir seçenektir. Bu çantalar çoğu zaman hafiftir ve giyilmesi rahattır ve ekipmanınıza basit erişim sağlar. Aleni havada çekim yapıyorsanız, hava koşullarına dayanıklı bir çanta eğer olmazsa olmazdır. Bu çantalar ekipmanınızı tabiat şartlarından korumak için tasarlanmıştır ve çoğu zaman yastıklı bölmeler ve yağmur kılıfları benzer biçimde özelliklerle beraber gelir.
Ustalaşmış fotoğrafçılar için hususi bir kamera çantası iyi bir yatırımdır. Bu çantalar çoğu zaman öteki kamera çantalarından daha pahalıdır, sadece ekipmanınız için üstün koruma sağlarlar. Hususi kamera çantaları çoğu zaman yastıklı bölmeler, özelleştirilebilir bölücüler ve yerleşik emniyet sistemleri benzer biçimde özelliklere haizdir.
Bir kamera çantası seçerken, bireysel ihtiyacınız olan şeyleri karşılayan bir çanta bulmak önemlidir. Ekipmanınızın boyutunu ve ağırlığını, yapacağınız resim çeşidini ve bütçenizi göz önünde bulundurun. Piyasada fazlaca sayıda değişik kamera çantası bulunduğundan, sizin için muhteşem olanı bulacağınızdan güvenilir olabilirsiniz.
Temizlik Kitleri
Temizleme kitleri, kamera ekipmanınızı iyi durumda tutmak için eğer olmazsa olmazdır. Çoğu zaman, kamera gövdenizden, lenslerinizden ve öteki aksesuarlarınızdan tozu, kiri ve öteki kalıntıları temizlemenize destek olmak için fırçalar, lens mendilleri ve temizleme sıvısı benzer biçimde muhtelif araçlar ve malzemeler ihtiva ederler.
Bilhassa tozlu ya da pis ortamlarda kullanıyorsanız kamera ekipmanınızı tertipli olarak temizlemeniz önemlidir. Ekipmanınızı pak tutarak hasarı önlemeye ve en iyi performansı göstermesini sağlamaya destek olabilirsiniz.
İşte kamera ekipmanınızı temizlemek için birtakım ipuçları:
- Temizlemeden ilkin kameranızı kapatın ve lensi çıkarın.
- Yumuşak ve kuru bir fırça kullanarak kamera gövdesindeki ve merceklerdeki tozu ve kiri paklayın.
- Bir lens temizleme mendiline azca oranda temizleme sıvısı dökün ve lekeleri ve parmak izlerini gidermek için lensi nazikçe silin.
- Kamera gövdesine ya da lenslere herhangi bir sıvı kaçmamasına dikkat edin.
Kamera ekipmanınızı iyi mi temizleyeceğinizden güvenilir değilseniz, üreticinin talimatlarına bakın. Ekipmanınızı temizlik için bir profesyonele de götürebilirsiniz.
IX. Yazılım
Fotoğraflarınızın standardını çoğaltmak, görüntülerinizi tanzim etmek ve bu tarz şeyleri başkalarıyla paylaşmak için kamera yazılımı kullanılabilir. Her biri kendi hususiyet ve avantajlarına haiz muhtelif değişik yazılım programları mevcuttur.
En popüler kamera yazılım programlarından bazıları şunlardır:
- Adobe Photoshop Lightroom
- Adobe Photoshop Öğeleri
- Apple Fotoğrafları
- Google Fotoğraflar
- CyberLink Güç Yöneticisi
Bir kamera yazılım programı seçerken, ihtiyacınız olan şeyleri ve sizin için mühim olan özellikleri göz önünde bulundurmanız önemlidir. Göz önünde bulundurulması ihtiyaç duyulan birtakım faktörler şunlardır:
- Çektiğiniz resim türleri
- Yapmak dilediğiniz tertip düzeyi
- Resim arşivinizin boyutu
- Bütçeniz
Mevcut pek fazlaca değişik kamera yazılım programıyla, ihtiyacınız olan şeyleri karşılayan birini bulacağınızdan güvenilir olabilirsiniz. Değişik programları karşılaştırmak için süre ayırarak, fotoğrafçılığınızı bir üst seviyeye taşımanıza destek olacak olanı bulabilirsiniz.
Tipik Mevzular
S: Yeni başlayanlar için en iyi kamera hangisidir?
A: Yeni başlayanlar için en iyi kamera Canon EOS Rebel T7Paranızın karşılığını fazlasıyla veren bu makine, yeni başlayanlar için muhteşem olan 24,1 MP sensör, 18-55 mm lens ve optik vizör benzer biçimde muhtelif özellikler sunuyor.
S: Ustalaşmış fotoğrafçılar için en iyi kamera hangisidir?
A: Ustalaşmış fotoğrafçılar için en iyi kamera Nikon D85045.7MP sensör, 24-70mm lens ve dahili flaş benzer biçimde muhteşem performans ve özellikler sunan üst seviye bir kameradır.
S: Videografi için en iyi kamera hangisidir?
A: Videografi için en iyi kamera şudur: Blackmagic Pocket Cinema Kamera 4K4K sensör, dahili mikrofon ve kulaklık girişi benzer biçimde özelliklerle beraber muhteşem video kalitesi sunan kompakt bir kameradır.
0 Yorum